telefon KONTAKT
+381(0) 21 44 21 21
E-mail: registracija@trijumf021.rs
Youtube Trijumf 021
Twiter Trijumf 021
Instagram Trijumf 021
Facebook Trijumf 021
senka

Da li je zaista potrebno menjati registarske tablice?

Kako u drugim evropskim zemljama tablice nemaju rok trajanja, zašto je potrebno vaditi nove tablice sa novim oznakama umesto da se naprave iste tablice sa novom folijom i do kada će vlasnici vozila da pune državni budžet?

Pre samo nekoliko meseci izašla je vest da će vlasnici vozila biti u obavezi da od 2018.g. zamene tablice koje su im izdate 2011. g. zbog isteka njihovog roka. Prvo pitanje koje se postavlja je – zašto bi tablice imale rok trajanja? Radi se o tome da proizvođač tablica, odnosno Zavod za izradu novčanica (koji je deo NBS) može da garantuje da će folije koje su nanete na tablice do tog perioda zadržati potrebnu čitljivost, vidljivost, zaštitna elementa i svoja reflektujuća svojstva, a to je bitno zbog saobraćajne policije i zbog radarskih sistema i kamera.

U nekim evropskim zemljama, tablice se menjaju samo kad se oštete. U Francuskoj npr. poslednji sistem tablica ustanovljen je 2009. g., a tablice su trajne i stoje na vozilu od njegove prve registracije, a ne menjaju se čak ni kada se vozilo proda ili se vlasnik preseli u drugi region. Isto važi i u Velikoj Britaniji. Ovde se možemo zapitati, ako već idemo ka evropeizaciji, kako u drugim evropskim zemljama tablice nemaju rok trajanja, zašto se kod nas ne proizvode kvalitetnije folije za tablice koje imaju neograničen rok trajanja? Ako to nije moguće, zašto je potrebno vaditi nove tablice sa novim oznakama, umesto da se odštampaju tablice sa istim oznaka i novom folijom tako da ne mora da se plaća i izrada nove saobraćajne dozvole i nalepnice? Podsetimo se samo da zamena tablica košta 2235 din za putnička i teretna vozila, odnosno 1365 din za motocikle. Ovo nažalost nije jedini trošak, jer uz svaku promenu tablice neizostavno ide i promena saobraćajne dozvole (1359 din) i registracione nalepnice (485 din). Umesto da vozači plate 2235 din, ukupan trošak iznosi 4079 din.

Ko donosi ove odluke?

Pre svega treba spomenuti brojne greške koje, već više godina zaredom, prave oni koji donose odluke o pitanju registarskih tablica.

Jedna od najnovijih i najočiglednijih grešaka je uvođenje latiničnih slova sa dijakriticima u registarske oznake. Ovo predstavlja problem zbog velike sličnosti parnjaka C:Ć:Č, S:Š, D:Đ i Z:Ž. Da li kamera koja snima saobaraćne prekršaje može automatski precizno da identifikuje tablicu na osnovu fotografije ili će ipak neko morati da kontroliše rad softvera? Šta ako prekršajnu prijavu dobije pogrešna osoba, a krivac prođe nekažnjeno, zato što se na snimku ne vidi jasno da li je na registarskoj oznaci ČČ, ČĆ ili ČC?

Drugi problem u vezi sa dijakriticima je plaćanje parkinga preko SMS poruka. Neki telefoni ne podržavaju slova sa dijakriticima, a s druge strane veliki broj ljudi koji ima mogućnost da ova slova koristi, ne zna kako. Tako može da se desi da budete kažnjeni za neplaćanje parkinga jer Vaš „parnjak“ to nije uradio.

Treći problem sa dijakriticima je odlazak u stranu zemlju. Stranac neće razlikovati, niti će imati način da u kompjuter upiše Č, Ć, Ž, Š i Đ kada neko napravi prekršaj, a ako kazna Vašeg parnjaka ostane neizmirena, Vama može biti zabranjen ulazak u tu zemlju, iako niste ni krivi ni dužni. Isto važi i za krađu automobila, jer strani softver ne prepoznaje naša latinična slova sa dijakriticima, pa će tako svaki parnjak ukradenog vozila imati problem prilikom prelaska granice.

Pre 7 godina, kada su štampane nove tablice, razlog za uvođenje novog sistema bio je taj što je u BG registracionom području došlo do iskorišćenja svih kombinacija. Stari sistem (BG 123 456) koji je imao kapacitet od 1 000 000 kombinacija po području, zamenjen je novim sistemom (BG 123 XY) gde su ubačena i slova sa kvačicama i koji ima mogućih 1 156 000 kombinacija. Ovim postupkom nije znatno povećan broj kombinacija. Bolje rešenje bi bilo da su ostavili 6 oznaka, 4 sa ciframa, 2 sa slovnim oznakama (bez Č, Ć, Ž, Š, Đ koji već prave problem, a sa zadržavanjem Q, W, X, Y), čime bi broj kombinacija bio povećan na 8 410 000.

novi troskovi oko zamene tablica

Oni koji donose ove odluke imali su dovoljno vremena i odrešene ruke da dođu do dobrog rešenja, ali izgleda da donesene odluke samo prave probleme i iziskuju ponovnu promenu rešenja i troškove koje snose vlasnici vozila. Zato se postavlja pitanje, da li su ljudi koji se bave ovim pitanjem stručni? Kako je moguće da nisu mogli predvideti brojne probleme sa dijakriticima? Zašto broj kombinacija nije povećan tako da sistem ne mora da se menja svakih 5 godina? Zašto u evropskim zemljama tablice ne moraju nikada da se menjaju, a kod nas moraju za svaku sitnicu?

Da li je zaista potrebno menjati tablice?

Iako je već objavljeno da folija ima rok trajanja 7 godina, Ministrastvo unutrašnjih poslova je zamenu tablica odložilo za 2 godine bez obrazloženja. Da li su utvrdili da rok trajanja može da se produži za 2 godine, i ako je tako, zašto ne može za recimo 5? Zapravo, da li folija uopšte ima rok trajanja? Da li Ministarstvo može sebi da dopusti da garanciju shvata tako olako? Zašto se ne izrađuju iste tablice, tako da ne mora da se plaća i izrada nove saobraćajne i registracione nalepnice? Nedavno su vozači morali da plaćaju i izradu nove vozačke dozvole, iako starima nije istekao rok? Nametima, izgleda, nikad kraja. Ako uzmemo u obzir da u Srbiji ima 1 965 000 automobila, možemo izračunati da će u državnu kasu otići 8 milijardi dinara, odnosno oko 65 miliona evra.

Da li se svi ovi problemi izmišljaju kako bi se punio državni budžet?

Pored registracije vozila radimo i sledeće usluge:

Osiguranje na putu
  • Osiguranje
  • Inostrano (granično) osiguranje
  • Obavezno osiguranje od autoodgovornosti
  • Osiguranje lica
  • Putno i zdravstveno osiguranje
  • Osiguranje staklenih površina
  • Kasko osiguranje
  • Zeleni karton
  • Prenos vlasništva na teritoriji cele Srbije
  • Pomoć na putu
Načini plaćanja koje Vam nudimo u Trijumf 021:

Nacin placanja registracije vozila
  • Gotovinski
  • Platnim karticama
  • Čekovima građana
  • Putem administrativne zabrane za zaposlene (potrebna su 2 overena primerka) i za penzionere (potrebna su 4 overena primerka)
  • 6 - 12 rata

polisa Trijumf 021
tehnički pregled putničkih vozila
tehnički pregled Novi Sad
obavezno auto osiguranje zeleni karton
putno osiguranje trijumf 021
Zašto mi?
  • Odlična ponuda,
  • Korektne cene,
  • Odobravamo specijalne popuste stalnim  klijentima!
  • Zato što smo dosadašnjim trudom i radom stekli poverenje.
  • Zato što smo Vama uvek dostupni.
Kontakt

TRIJUMF 021 DOO
Šajkaška 32, Novi Sad

Broj telefona: +381(0)21.44.21.21
Mobilni telefon: +381(0)63 83 78 588

E-mail: registracija@trijumf021.rs

Mapa